Recimo: iz stanovanja mestne svetnice in podžupana se vidi - gledališče. Tista kranjska ustanova, ki je do zdaj res neštetokrat s predstavami navdušila in nas znala uvesti v neko drugo dimenzijo - proč od šenflorjanščine, ki smo jo uprizorili nekoč, ko mestna politika ni želela Ivane Džilas, ker ni bila "dovolj naša" in tako ni postala šefica teatra.
Kranj je Prešernovo mesto. S tem se trkamo po prsih in se bomo naslednje dni. Ko pa v letu 2022 neka ustanova preprosto prečrta predstavo, ki jo je prej dala na spored, je prešerne volje za mnoge konec! Predvsem zato, ker je past znana: v avtonomnozst umetniškega ustvarjanja naj se nihče ne vtika, najmanj politika. Še manj v provinci kjer javne parke vidijo na cerkveni zemlji! Kdor se v to vtakne, zvega anatemo s Parnasa in še od kod -kultura in prosveta naša bo osveta je pač socialistično reklo. Danes smo v času kjer režiser na vajah za predstavo ustvari novo predstavo. "I nikom ništa" (brez prevoda) kot je znal reči celo tvorec Slovenije in politik stranke, ki jo danes vodi...
Če torej za kulturo zadolženi podžupan gleda gledališče vsak dan, imata z županom v teh dneh druge naloge v kulturi. Odkrila sta kip, kinaj tudi pokaže in dokaže svetovljanstvo naše kulturne in sploh province. Je fino, ker ga plačajo v državi od koder v Kranj privlečemo sodobnika našega pesnika, da bi ga slavili...Da nihče pojma nima o tem sodobniku, je logično: zato pa je oblast, da nas kulturno razsvetli v Prešernovem mestu.
Kip je (bivši) župan nekoč odkril tudi dramatiku katerega predstava je romala na odpad. Intelektualni, da bo jasno. Preprosto ni zdržala kriterijev ob veličini dogodkov na vajah kjer so ustvarili novo delo. Ali nedelo, to bomo še videli.
Če bi kdo znal iz tega početja ustvariti javni diskurz in se ne bi v bran Kranjčanu in kranjskemu avtorju in kranjskemu politiku in...postavili (ob družini =fundaciji) drugod, bi verjeli, da je tater mater. In bi morda v tej zatohlosti kranjskih utečenih odnosov (kjer je novinar, ki je kuhain pečen v gledališčtudi avtor novinarskih zapisov in je še, kako priročno, v strokovnewm svetu gledališča in je bil za to, da Šeliga odstranijo in...) doživeli iskrenje!? Boj mnenj ali kaj takega, pregrešnega.
Tako pa smo zopet v Kranju kjer delamo parke z vsebino, ki je ljudem tuja. In črtamo s sporeda predstave. Ker pač niso ustrezne. Lepega dne bomo morda odkrili, da Šeligo in še kdo dejansko ne ustrezajo. Enega primera se spomnimo. Tolažba: saj tudi Prešeren ni ravno ustreal takratni cerkveni in posvetni oblasti. Je rad pogledal v kozarec, kvantal in ljubil ženske. Čudak.