Zadnje dni smo bili ostri do Zavoda za kulturo in turizem (ali obratno), ki ga plačujemo davkoplačevalci. Še premalo! Nekaj stvari so po naših objavah popravili (npr. zdaj vemo, kdaj bo in kakšen bo Kranfest), a čas je za temeljit razmislek o tem, kaj hočemo, kaj zmoremo, kaj imamo in česa nimamo. Odgovore bi sicer pričakovali od direktorja zavoda, a nam jih sporoča predvsem z res norimi "podvigi" kot je radijski oglas, da naj pridemo "na kranjsko gledališče" ipd.
Danes se sprašujemo, zakaj Kranj letno gledališče poleti zapira? Zakaj v njem ni dogodkov, če pa so, so zelo dragi (npr Dubioza kolektiv je ceneje gledati v sloviti puljski areni kot sredi Kranja) ? Razumemo: prizorišče za 500 gledalcev pač ne more pokriti stroška kot tisto s 5 000...Ampak: ali je potem treba "prezreti", da je tak koncert lahko na Slovenskem trgu in Khiselstein pač ponuja kaj drugega. Poletni festival amaterskih gledališč s predstavami na prostem? Da so se tega že kje spomnili....? Kaj smo izumili mi, ki imamo lepo število zaposlenih na zavodu ali v zavodu in ob zavodu (strošek najete delovne sile gre v res stotisoče evrov....)?
Trma ponuja tisto, kar skuša zdaj nekdo na hitro "odpikati" kot se temu reče: mednarodni sejem in srečanje vseh (ali vsaj veliko), ki delajo klobase - pri nas, v Avstriji, Nemčiji ipd. Veste, da je slavni nogometaš in dolgoletni predsednik Bayerna tovarnar klobas? Torej: kako se že imenuje celo v nemški trgovini ena od klobas? "Krainer"(ca)!!! In to je lahko dogodek (začetek septembra ali konec junija ali pa v veselem decembru), ki bo v Kranj privabil tisoče ljudi - ker jim bomo ponudili tudi glasbo, ki je tu doma. Ali niso Avseniki bili dejansko Oberkrainerji!? Tak dogodek terja enoletno pripravo, srečanje in spoznavanje ljudi iz več držav (Hrvatje tudi radi jedo "kranjsku kobasicu") in dogajanje, ki ne bo samo veselica ampak kaj več. Trma zagovarja, da je treba narediti red s koncepti, vsebinami, dogodki. Da ne more dobesedno vsakdo vsak dan po svoje nekaj početi z javnim denarjem.
Odprte kuhne in podobne zgodbe so pač kupljena ideja. Mi pa želimo kaj svojega, želimo dogodek s čezmejno zanimivostjo in izvirnostjo. V Radovljici so se spomnili čokolade, kaj pa mi? Mesto kjer je doma Iskra, kjer je doma Planika in še kaj, mora za prepoznavnost narediti več. Veliko več. S klobaso in še marsičem. In poletno gledališče mora vse poletje biti živo in živahno. Pika. Ne, klicaj!