Trma vedno ve več ali skoraj vse. Problem trase čez Orehek je bil predstavljen vrhu stranke Svoboda, posredno ali neposredno premierju. Mimo ali vsaj z obvodom Alenke Bratušek. Ki je v stranki kajpak iz koristoljubja in politične nuje: če ne bi bila, ne bi danes na postaji v Kranju razlagala "zmago stroke".....
Če je torej stranka, ki vlada Sloveniji ocenila, daje za dražjo traso treba kupiti politično preživetje v tem okolju, je to dobro. Ker so s tem ljudje rešili svoje hiše. In ker se je ljudska pobuda pokazala kot utež. Zakaj to pišem? Ker to utež marginalizirajo vsi oblastniki od Kranja do Ljubljane in nazaj. Ljudje so pač egoisti in jim gre za njihove interese, kajne? Če bi šel vlak čez Alenkino hišo, bi bilo pa drugače, kajne?
Poraz političarke in politike (tudi kranjske, ki je bila stisnjena v kot zaradi drugih projektov kjer bi Alenkin veto usodno vplival na njeno preživetje) je na dlani. Zmagovalcev pa kolikor hočeš: Orehek je rešil hiše, državo je rešila stroka, občino pa dejstvo, da je za njih zadevo urejala civilna pobuda.
Sem urednik medija, ki je zvedel, da je vrh vodilne stranke natančno vedel, kaj se dogaja v Kranju. In nato je sledil "salto mortale" na železniški postaji v Kranju. In seveda strokovna trasa, ki je 20 milijonov dražja. Pa kaj: si Orehek in Kranj ne zaslužita najboljšega? Se na nas varčuje, drugje pa ...? Ne, zmaga je tako jasna in tako velika, da smo v redakciji Trme odprli šampanjec (no, to je pač fraza za zmage...): bili smo zraven od začetka. Nimamo nobene vloge, a veliko (z)vemo. Zato tudi vemo, kdo iz vrha politike in stranke je bil seznanjen s trmarjenjem Bratuškove. Rezultat? Strokovni izbor strokovne trase s strani strokovnjakov in kislo grozdje političarke.
Hiše ostanejo, proga bo. To je rezultat in zmaga za vse. A treba je vedeti, da pot do zmage ni bila lahka. In da so jo izborili na Orehku in ne v Kranju ali Ljubljani.
Miran Šubic, ki sem bil od aprila vsaj malo tudi krajan Orehka....