Nekoč sem se silno zameril velikemu gorenjskemu vplivnežu in človeku, ki je vlekel dolga leta vse niti v zakulisju gorenjskega "trojčka": "Mislite, da se mlada generacija istoveti z vami ? Ne, oni hočejo Miliče (košarkar je bil takrat slovenski, ne le gorenjski ali kranjski hit) in podobne, hočejo svoje idole!"
Dolga leta me je tepel jezik in iskrenost se mi je maščevala. Kako, niti ni pomembno. Ampak, stvari so danes enake. Novi rodovi se pač istovetijo s svojimi idoli in problem je, ker jim jih ne ponudimo, ker ne ustvarjamo tistih, ki bodo mlade "vlekli" v šport, glasbo in še kam. Težko je sedem let staremu otroku ponuditi za vzornika "biznismena" ali politika - toda Messija "kupi" vsakdo! In danes, tukaj, tega nimamo. Če propadajo Jesenice kot blagovna znamka, je kriza res huda. Se spomnite, kako so nam v nekaj letih odpeljali v Ljubljano blejski odbojkarski klub. Ker je pač tisti, ki plača, tako hotel. In Gorenjci smo še enkrat več potrdili, da hočemo svoj vrt, svojo travico, svoj oprani avto, svoj... za skupno pa bo, ko bo in če bo.
Pa ni več. Kranj je vzorčen primer. Kot mlad sem vedel, kdo sta brata Petrič, kdo igra v vaterpolo klubu, kdo je odličen smučar, atlet in tako naprej. Punce so bile "fouš" Marini Urbanc, ki je kot gimnazijka postala filmska igralka, vsi pa smo vedeli za ase "jugo športa", ker je bila pač to naša domovina. In Kranj naj bi v nekem trenutku dobil naziv "mesto športa". In kaj smo naredili za to, da ne bi ugašalo vse po vrsti, kar mladim lahko da idole, vero v uspeh, voljo za trening, za odrekanje? Še na državni ravni smo sposobni tako ali drugače uničiti edino smučarko, ki je kos svetu. Ne, ki ji je svet komaj kos.
Z denarjem je res morda vse mogoče. A ni mogoče uravnavati čustev, ki jih mladi generaciji vzbudijo tisti, ki ji verjamejo. Pankrti v glasbi ali Milič v košarki, ni pomembno. Ne da se kupiti vsega, kar je v človeku. Zato me je groza vseh teh oblastnikov, ki tega ne razumejo in ne sprejemajo. Zanje je šport ali kultura ali ... "proračunska postavka" in z bodočimi mladimi generacijami upravljajo ljudje, ki so sposobni neki šoli "vzeti" varnostnika, ker se je nek uradnik tega domislil. Ne, ni naključje, da visijo hokejske Jesenice in da se v Kranju zdaj sprašujejo, kaj je z blagovno znamko Triglav, ki je = športni Kranj. So idoli mladih kdaj bili Kavčič, Bohorič, Kordež z vsemi zasluženimi ali zapravljenimi milijoni?
Odgovore nam bo ponudila prihodnost, ki jo bo oblikovala naša današnja mladina. Take vrednote, kot smo jim jih dali, bodo uporabili. Joj nam!